​معاون توسعه مدیریت بنیاد:
تکریم ارباب رجوع مبنای دینی و اخلاقی دارد
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۴
معاون توسعه مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اهمیت تکریم ارباب رجوع گفت: تکریم ارباب رجوع مبنای دینی و اخلاقی دارد و در واقع نوعی تواضع و فروتنی در برابر ارباب رجوع است.
تکریم ارباب رجوع مبنای دینی و اخلاقی دارد
 
به گزارش «ایثار»، مراسم تقدیر از کارکنان برگزیده طرح تکریم ایثارگران و جلب رضایت ارباب رجوع بنیاد شهید و امور ایثارگران روز سه‌شنبه 13شهریورماه با حضور جمعی از معاونان، مدیران و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران در مجتمع فرهنگی شهید رسول‌زاده برگزار شد.
سید منصور میرمرادی معاون توسعه مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم با تأکید بر اهمیت مسئولیت‌پذیری در انجام فعالیت‌ها، گفت: مسئول بودن به معنای داشتن مقام و جایگاه بالای اداری نیست، بلکه هر فردی در هر جایگاه خدمتی باید در برابر وظایف خود پاسخگو باشد و این پاسخگویی همان مسئولیت‌پذیری است.
وی ادامه داد: سازمان یک مجموعه به‌هم‌پیوسته است که همه اجزای آن باید هماهنگ با مجموعه باشند و انجام‌وظیفه هر فردی بر کل سیستم تأثیر می‌گذارد، بنابراین مسئولیت‌پذیری تک تک افراد اهمیت بسیار زیادی دارد.
معاون توسعه مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اهمیت تکریم ارباب رجوع گفت: تکریم ارباب رجوع مبنای دینی و اخلاقی دارد و در واقع نوعی تواضع و فروتنی در برابر ارباب رجوع است.
میرمرادی با اشاره به موضوع اطلاع‌رسانی در سازمان‌ها گفت: بخش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمانی وظیفه مهمی در شفاف‌سازی فعالیت‌های سازمانی دارد.
وی با بیان اینکه در مواجهه با ارباب رجوع با خواسته‌های به حق و قانونی و خواسته‌های غیرمرتبط و غیرقانونی مواجه هستیم، افزود: کارکنان در سازمان‌ها باید این توانایی را داشته باشند که در برابر خواسته‌های غیرمرتبط ایستادگی کنند و با توانمندی این مشکلات را برطرف کنند.
حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم با تأکید بر اهمیت وجود شادکامی در بین کارکنان گفت: در فعالیت‌های یاری گرانه، وجود شادکامی در بین نیروها بسیار ضروری است.
وی افزود: در رابطه دوطرفه ارباب رجوع و نیروی خدمات دهنده، فرد خدمات دهنده ملزم به حفظ آداب و اخلاق است که در صورت یک‌طرفه بودن این کار، پس از مدتی شاهد فرسایش شغلی خواهیم بود. بنابراین باید راه‌های گوناگونی را برای ایجاد شادکامی بین نیروها در نظر داشته باشیم.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه به ارائه راهکارهایی برای حفظ شادکامی نیروهای دارای ارباب رجوع پرداخت.
بهروز بزرگی مدیرکل ارتباطات و مراجعات بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم با بیان اینکه مراسم تقدیر از کارکنان برگزیده طرح تکریم ایثارگران و جلب رضایت ارباب رجوع بنیاد شهید و امور ایثارگران برای سومین سال برگزار می‌شود افزود: در 2 سال گذشته 530 نفر از کارکنان بنیاد در قالب این طرح مورد تقدیر قرار گرفتند و امسال نیز 510 نفر از همکارانمان تقدیر می‌شوند.
وی افزود: 424 نفر از افراد برگزیده این مراسم همکاران ما در استان‌ها و 86 نفر از ستاد مرکزی بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند و 70 درصد این عزیزان در سطوح کارشناسی مشغول به خدمت هستند.
مدیرکل ارتباطات و مراجعات بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در 2 سال اخیر در جشنواره شهید رجایی به عنوان دستگاه برتر در تکریم ارباب رجوع انتخاب شده است که این موضوع نشان از فعالیت‌های خوب صورت گرفته در این حوزه و نتیجه تلاش تمام کارکنان بنیاد است.
بزرگی ضمن تقدیر از تلاش‌های تمام کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: همکاران ما در بنیاد با وجود تمام مشکلات و شرایط سخت مشغول خدمات‌رسانی به ایثارگران هستند و امروز از جمعی از این عزیزان به نمایندگی از تمام نیروها تقدیر می‌شود.
همچنین شراره بخت جو رییس امور توسعه دولت الکترونیک سازمان اداری و استخدامی کشور در این مراسم گفت: جایگاه مناسب بنیاد شهید و امور ایثارگران در تکریم ارباب رجوع لزوم تقدیر از مدیران و کارکنان این مجموعه را نشان می‌دهد.
وی افزود: در ارزیابی صورت گرفته توسط سازمان ملل در حوزه دولت الکترونیک، جایگاه ایران از رتبه 106 به 86 ارتقاء یافته است که نشان‌دهنده تلاش تمام دستگاه‌های کشور است.
بخت جو تأکید کرد: بنیاد دارای 35 خدمت کلان است که این خدمات شناسنامه‌دار از طریق میز خدمت ارائه می‌شوند و 20 مورد از این خدمات نیز به‌صورت الکترونیکی ارائه می‌شوند.
رییس امور توسعه دولت الکترونیک سازمان اداری و استخدامی کشور در پایان گفت: باید تلاش بیشتری برای کسب رضایت ایثارگران انجام شود و خدمات دولت الکترونیک نیز ارتقاء پیدا کند تا با افزایش هماهنگی بین مجموعه ستادی و استان‌ها شاهد تداوم حضور بنیاد شهید و امور ایثارگران در بین دستگاه‌های پیشرو باشیم.
در پایان این مراسم از 86 نفر از برگزیدگان طرح تکریم ایثارگران و جلب رضایت ارباب رجوع در ستاد مرکزی بنیاد شهید و امور ایثارگران تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام/
کد مطلب: 258026