به گزارش «ایثار»، هدایت مظلومی از ارائه مشاوره تلفنی به ایثارگران استان مازندران خبر داد و گفت: به دلیل وضعیت کرونایی استان، خدمات مشاورهای به صورت تلفنی به ایثارگران ارائه میشود. این اقدام در راستای عدم مراجعه حضوری خانوادههای معظم شهدا و ایثارگران به سه مرکز مشاوره شاهد و ایثارگر جهت برگزاری کلاسهای آموزش خانواده با توجه به شیوع ویروس کرونا انجام گرفته است.
وی در خصوص شیوه ارائه خدمات مشاورهای به جامعه ایثارگری گفت: در این رابطه با بنیادهای تابعه هماهنگی لازم به عمل آمده تا مشاوران بنیاد در سراسر شهرستانهای استان در ایام کرونایی از طریق تلفنی مشکلات ایثارگران و خانوادههای آنان را در زمینههای تحصیلی و ازدواج پیگیری کنند.
مظلومی گفت: تعداد سه مرکز مشاوره شاهد و ایثارگر در منطقه غرب، شرق و مرکزی و در شهرهای تنکابن، بابل و ساری در طول هفته به ایثارگران عزیز خدمات مشاورهای ارائه میدهند. از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۵ هزار و ۴۳۱ مورد از خدمات مشاورهای به صورت تلفنی از سوی مشاوران و روانشناسان این بنیاد به خانوادههای شهدا و ایثارگران بوده است.
مدیرکل بنیاد استان مازندران خاطرنشان کرد: عمده این مشاورهها در راستای حل مسئله، پیشگیری، ارائه راهکار، مهارتهای زندگی و شیوههای مقابله با استرس بوده است. طی این مدت به منظور اطلاع از وضعیت جامعه ایثارگری و پیگیری مشکلات این قشر معزز ۱۸ هزار و ۸۶۹ مورد تماسهای تلفنی با ایثارگران استان انجام گرفته است.
مظلومی گفت: از فروردین ۹۹ تا نیمه نخست آذرماه امسال ۱۸ هزار و ۵۳۹ مورد از مشاورههای مربوط به جامعه ایثارگری به صورت حضوری در مراکز مشاوره صورت پذیرفت و از ابتدای سال جاری تابهحال 11 هزار و 317 مورد دیدار حضوری با ایثارگران در سطح استان با محوریت بنیاد و مشارکت دستگاهها و ادارات انجام گرفته است.
انتهای پیام/